(VIDEO) BEOGRAĐANKA O MIGRANATIMA: Jel` mi treba drugačije da se oblačimo, da nas ne bi napadali?!

Jel ja treba da se drugačije oblačim u svojoj zemlji, da li treba da se drugačije krećem da se osećam sigurno? 

Pre nekoliko dana došlo je do nemile scene u centru Beograda, na Dorćolu, kada su dvojica migranata u sred podneva opljačkala ženu, nakon što je po nezvaničnim informacijama podigla novac sa bankomata. O ovome za “Srbin info”, ekskluzivno svedoči Ivana iz Beograda (prezime poznato redakciji), majka troje dece, svedok napada migranata na sredovečnu ženu .

„Suprug i ja smo bili u kolima, kada sam videla ženu kako ide trotoarom i priča telefonom, nosila je neki ruksak ili tašnu. Iza nje su išla dva muškarca, jedan je bio u neprirodnom položaju kao da pokušava nešto da uzme od nje. Otvorila sam prozor i rekla ženi: „Mislim da su vam uzeli nešto“ i kako sam to rekla, ona dvojica su počela da beže, da trče u suprotnom pravcu. Žena je krenula za njima i mi smo krnuli za njima. Da nisu bili krivi, ne bi bežali tako. Usput sam vikala šta se desilo, pa su se i drugi ljudi uključili u potragu za migrantima.

“Drago mi je što se mnogo prolaznika uključilo. Oni su se razdvojili, ljudi su jurili jednog od njih ka ulici Strahinjića Bana, a drugi je pobegao na Donji Dorćol i mi smo krenuli kolima u tom pravcu da ga potražimo. On je sve vreme išao jednosmernim ulicama da zavara trag, pa smo ga gubili iz vida, ali smo ga onda videli i krenuli da trčimo za njim. Muž se vratio jer je ostavio otključan auto, a ja sam nastavila da trčim za njim, ali mi je umakao. Prošla je policija, rekli smo im šta se desilo. Posle smo gore kod Strahinjića Bana videli patrolu koja je uhapsila jednog od migranata, a koga je uhvatio narod i držao dok nije došla policija“, priča mlada majka.

Kako ste znali da su migranti, a ne na primer Romi koji su takođe tamnoputi?

„Nema sumnje da su migranti. Živim ceo život na Dorćolu, sa Romima kojih ima mnogo u ovom kraju i znam kako izgledaju. Ovi što su opljačkali ženu nisu ljudi naše nacionalnosti i iz naše zemlje. Inače, sa Romima nikad nisam imala problema“, naglašava Ivana.

Znači, narod se u momentu sam organizovao i potrčao za migrantima?

„Bilo je kako u filmu! Svi su se pokrenuli i dali sve od sebe da uhvate te počinioce krivičnog dela. Dorćol je inače miran kraj, ali kao majka troje dece se posle scene koju sam videla ne osećam sigurno, posebno što je to bilo poslednjeg dana zabrane kretanja zbog vanrednog stanja. Znači, bilo je malo ljudi na ulici, a to se desilo u sred sunčanog dana u 12.30 u prometnoj ulici, da tako neko krade ženu?! Šta će da se dešava sada kada su svi na ulici i nema zabrane kretanja ili kada bude pola jedan noću? Treba li da se drugačije oblačimo i ponašamo ubuduće?

Vi ste kao mlada Beograđanka i majka troje dece hrabro pojurili migrante, a mnogi bi okrenuli glavu na drugu stranu i pravili se da to ne vide? Odakle tolika hrabrost?

“ To je bio adrenalin, više i jače od mene. Jurila sam za počiniocem krivičnog dela iako sam imala i suknju. Moj bes nije usmeren na migrante uopšteno, ali nisam mogla da se ne naljutim kada neko ko je došao ovde ne poštuje zemlju u koju je došao, ne poštuje ljude koji su ga primili. I drugi put bih isto uradila. Možda bih se plašila da nisam bila sa mužem, da sam bila sama i da je bila noć. Ovako, nisam se plašila jer mi majke i žene želimo slobodno da se šetamo u našem kraju i gradu, u našoj zemlji, bez straha da ovako nešto može da nam se dogodi u sred dana“.

Bio je to poslednji dana zabrane kretanja sada se ne osećam prijatno iz razloga što smo došli u situaciju da ja prolazim ulicima, napolju je sunce, sve je divno i vidim čovek pljačka ženu u sred bela dana, tada kad nas je bilo manje na ulici šta će sad da se desi? Šta će da se desi kada smo svi na ulici i kada nije pola 1, kada je pola 1 noću? Jel ja treba da se drugačije oblačim, da li treba da se drugačije krećem da se osećam sigurno? Ti si došao iz neke druge zemlje i ne poštuješ naša pravila!

Damnjan Knežević je zbog velikog problema migrantskog nasilja oformio Narodne patrole, neposredno pre vanrednog stanja zbog korona virusa.

„Oformili smo Narodne patrole da povećamo bezbednost grada. Ima nas svuda gde postoje problemi. Naš cilj je da sve zločine i probleme iznesemo u javnost, da se oni vide i da se sa tim upoznaju ljudi u drugim krajevima Srbije, da se sazna šta se dešava. Ne želimo da zatavarmo oči pred ovakvim problemima. Ljudi se plaše da iznose probleme sa migrantima, da kažu da su žrtve, pritisci su veliki, mnogi ne smeju da izađu u javnost ili su ucenjeni da će da izgube posao. Imamo pravo na građanska hapšenja jer je mnogo ovakvih situacija”.

“Da nije bilo vanrednog stanja, migrantsko nasilje bi bilo tema broj jedan u Srbiji. Niko ne sme da vas pritiska da ne smete da prijavite zločine koji čine migranti, a kojih je sve više u Srbiji. Oni nisu prijavljeni u Srbiji, nemaju lične karte i niko ih nije medicinski pregledao kada su ulazili u našu zemlju. Nas niko ne bi pustio da pređemo granicu bez dokumenata i da svi kažemo da smo 2000 godišt! Šta bi se desilo da je neko napao ženu ili dete, ne daj Bože? Moramo zato da pričamo o problemima migrabtskog nasilja jer režimski mediji to ne rade. Pružićemo pravu pomnoć svakome kome neko preti da ćuti i da će ostati bez posla“, kaže Damnjan Knežević.

Da li ste iznenađeni kako su se Dorćolci solidarisali i odmah krenuli u poteru za počiniocima krivičnog dela?

“ Jako je važno što su građani Dorćola pokazali jedinstvo u ovom slučaju. Imamo ideju da oformimo aplikaciju Narodne patrole, da članovi mogu hitno da prijave napade i zločine migranata, policija je dobro došla da se učlani i prati situaciju. Tako bi neko mogao da potraži pomoć ako je ugrožen i da mu pomognu sugrađani koji su najbliži u tom momentu. Sigurno će i roditelji želeti da instaliraju ovu aplikaciju zbog bezbednosti svoje dedce. Za građane Dorćola, kao i Deliblatske peščare mogu da kažem još jednom BRAVO“, poručuje Knežević.

I Ivana, majka troje dece, koja je prva reagovala, ima poruku za Srbe:

„Ćutanjem smo i došli gde jesmo da neko dođe ovde i da misli da je lako da može da radi šta hoće. Svi mi zajedno moramo da uradimo nešto da bi nam bilo dobro. Ako pustimo da se tako dešava, može samo gore da bude. Ako sam ja mogla u suknji da jurim, može i svaki muškarac.

Damnjan Knežević je upozorio Beograđane i na još jednu važnu činjenicu:

„Migranti se najviše kreću u delu Sava male, ali najviše zločina se desilo u delu Dorćola. Znamo da je jedan dečko izboden nožem, roditelji nisu želeli da imenujemo momka jer su bili u strahu. Bilo je još stravičnih pljački. Migranti imaju naređenje od svojih nadređenih da ne prave ovakve probleme u Srbiji i Hrvatskoj, jer će se ovde narod brže dići protiv njih nego u Nemačkoj na primer. Ali, ovde ih je sada između 16.000 i 18.000, a šta će biti kada ih bude 100.000 i više? Moramo da sprečimo dolazak migranat“.

BONUS VIDEO – Na koje načine migranti vrše masovna silovanja širom Evropske unije, kao i zbog čega među njima nema žena i dece možete pogledati u sledećem snimku: 

Izvor: Srbin.info

Коментари